قیمت و مشخصات فنی خودرو پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۲۰ اعلام شد

قیمت و مشخصات فنی خودرو پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۲۰ اعلام شد


پورشه ۹۱۱ توربو عضو کنجکاو این خانواده مشهور دنیای خودرو است. این خودرو در هر دو تریم توربو و توربو S دارای بالاترین سرعت بوده و سریع‌ترین شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت را دارد. درعین‌حال ۹۱۱ توربو به‌طور سنتی لذت کمتری نسبت به مدل‌های ساده‌تر و سفارشی ارزان‌تر داشته و از نظر تئوری به سختی می‌توان این پرچم‌دار را توصیه کرد. ما قبلاً تحت تأثیر نسل جدید ۹۱۱ توربو S قرار گرفتیم اما این بار نوبت به بررسی ۹۱۱ توربو جدید رسیده است. این خودرو از پیشرانه‌ای با قدرت ۵۷۳ اسب بخار و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متر سود برده و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۷ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعتی دارد. این ارقام واقعاً فوق‌العاده هستند و ۹۱۱ توربو جدید در واقعیت کاملاً سریع و تیز احساس می‌شود. نه‌تنها آرام راندن با این خودرو سخت است بلکه شتاب گرفتن با آن به یک عادت تبدیل خواهد شد و در واقع راننده به تند و تیز بودن ۹۱۱ توربو اعتیاد پیدا خواهد کرد. وقتی در کروز کردن‌هایی با سرعت پایین کمی روی پدال گاز فشار دهید یک تأخیر سنتی را در پیشرانه حس خواهید کرد اما درست در دور زیر ۲ هزار توربوهای بزرگ خودرو وارد میدان شده و دنیا پیش چشمان شما تار و محو خواهند شد. در واقع پرفورمنس خامی وجود دارد که نشان می‌دهد این خودرو چقدر می‌تواند در خط مستقیم یا سبقت‌ها بی‌رحم و درنده باشد. شتاب ۸۰ تا ۱۲۰ کیلومتر در ساعت ۹۱۱ توربو تنها در ۱.۷ ثانیه رقم می‌خورد!
خرید و فروش خودرو
خرید و فروش خودرو

خرید و فروش خودرو

نسل‌های پیشین این خودرو از نقصی در کاراکتر پیشرانه رنج می‌بردند که باعث می‌شد صدای نه چندان جالبی نسبت به نمونه‌های تنفس طبیعی مشهور تولید شود؛ اما این فاصله در نسل جدید کمتر شده چراکه مدل‌های عادی ۹۱۱ نه‌تنها توربو شده‌اند بلکه پورشه روی صدای اگزوز و خود توربوها نیز به دقت کار کرده است. در دورهای زیر ۲ هزار چیز زیادی برای هیجانی شدن وجود ندارد اما پس از آن است که تمامی ۷۵۰ نیوتون متر گشتاور پیشرانه زیر پایتان خواهد بود. در واقع از دور حدود ۲۲۵۰ است که ۹۱۱ توربو خود را از مدل‌های عادی خانواده متمایز می‌کند و در دور حدود ۴ هزار شاهد کوهی از قدرت در پشت خودتان خواهید بود. توانایی کروز کردن کم سرعت با ۹۱۱ توربو و همچنین عملکرد نرم گیربکس ۸ سرعته PDK پورشه باعث شده‌اند این خودرو قابلیت استفاده زیادی داشته باشد و این امر برای کسانی که خواهان سریع‌ترین و درعین‌حال مناسب‌ترین خودرو برای استفاده روزمره هستند جذابیت زیادی خواهد داشت. مورد قابل‌توجه دیگر هندلینگ خودرو است که درگیر کننده ترین جنبه خودرو می‌باشد. ۹۱۱ توربو موردبحث بزرگ‌تر از قبل بوده و فاصله بین چرخ های روبرویی نیز بیشتر شده است. به این موارد باید فرمان پذیری چرخ های عقب را نیز اضافه کرد که باعث ایجاد حس اطمینان زیادی در هنگام عبور از پیچ‌ها می‌شود. فرمان نیز متوازن و دقیق بوده و در هر پیچ کشش زیادی وجود دارد.

خرید و فروش ماشین

البته نقصی در دینامیک خودرو وجود دارد. برای رسیدن به این چابکی اضافی و درعین‌حال هماهنگ بودن با پرفورمنس و وزن خودرویی حدود ۱۶۰۰ کیلویی مهندسان پورشه سفتی سیستم تعلیق را بالا برده‌اند. سواری خودرو در جاده‌های نرم باواریا مشکلی ندارد اما در جاده‌های دیگر همه‌چیز شکل دیگری به خود می‌گیرد. حتی در حالت میانه تنظیمات سیستم تعلیق نیز خودرو خیلی سفت احساس می‌شود؛ و انتخاب حالت اسپرت سواری باعث بدتر شدن این وضعیت می‌شود و ما می‌توانیم آن را عصبی بنامیم. بی‌شک دست‌اندازهای جاده را با دل و جان حس خواهید کرد و درعین‌حال کاملاً درگیر فرایند رانندگی خواهید بود.
خرید و فروش ماشین
خرید و فروش ماشین

خرید و فروش قطعات خودرو و ماشین

اما خود کابین دارای جدیدترین تکنولوژی‌های پورشه بوده که از جمله آن‌ها می‌توان به صفحات نمایش مدرن و پشت آمپرهای سنتی پورشه اشاره کرد. دسته‌دنده خاص پورشه موقعیت نسبتاً متفاوتی نسبت به قبل داشته اما بی‌شک کیفیت متریال بکار رفته در این بخش عالی است. لیست آپشن های پورشه نیز زبانزد خاص و عام بوده و با هزینه‌ای که برای آپشن ها می‌کنید می‌توانید یک هاچبک داغ بخرید. پورشه ۹۱۱ توربو دیگر یک سنگ محک عجیب برای پرفورمنس خانواده ۹۱۱ نیست. این خودرو به لطف قوای محرکه منعطف و پرقدرت خود عملکردی شگفت‌انگیز دارد. البته جای تاسف دارد که شاسی تنظیمات بهتری نداشته و سواری خودرو واقعاً سفت احساس می‌شود. مشخصات پورشه ۹۱۱ توربو قیمت: ۱۳۴,۴۰۰ پوند پیشرانه: ۶ سیلندر ۳.۷ لیتری توئین توربو قدرت/گشتاور: ۵۷۳ اسب بخار/۷۵۰ نیوتون متر گیربکس: ۸ سرعته دوکلاچه، چهار چرخ محرک شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۲.۷ ثانیه حداکثر سرعت: ۳۲۰ کیلومتر در ساعت مصرف سوخت: ۱۲ لیتر در هر صد کیلومتر

تاریخ انتشار این پست : 2022-12-27

لینک متن اصلی
منبع:پدال
۲ سال پیش
پیاز۵۰