سوار ماشین زمان بشوید؛ آرایشگری شغل سی هزار ساله ای که شبیه جراحی بود

سوار ماشین زمان بشوید؛ آرایشگری شغل سی هزار ساله ای که شبیه جراحی بود


شایانیوز- علاقه ی انسان به زیبایی و نظافت از دیرباز وجود داشته و این احتمالا ریشه در میل دائمی او به مقبولیت و تحسین دارد. چراکه آرایش موها یکی از مهم ترین موارد در ظاهر انسان است که می تواند حتی در چگونگی روابط اجتماعی او نیز تاثیر بگذارد. شاید تمام این موارد و موضوعات دیگر باعث شده اند حرفه ی آرایشگری از جمله قدیمی ترین مشاغل در دنیا محسوب شود. این قدمت تا جایی است که برخی زمین شناسان ابزار بسیار ساده کوتاهی و اصلاح مو که از سنگ و استخوان تیز ساخته شده بودند را یافته اند که تاریخچه ی آن ها به سی هزار سال قبل از میلاد باز می گردد.

ارایشگری و زیبایی

قدیمی ترین آرایشگران تاریخ جهان در تاریخ اینگونه گفته اند که گویا مصری ها اولین افرادی بودند که ابزار و روش هایی را برای اصلاح مو اختراع کرده و در واقع زمینه ساز تهیه ی ابزار مدرن امروزی در حرفه آرایشگری شدند. این روزها آرایشگر ها تنها به مقوله آراستگی می پردازند. اما جالب است بدانید که در زمان های بسیار دور حرفه ای به نام آرایشگر جراح نیز وجود داشته که در آن علاوه بر پرداخت به ظاهر افراد برخی خدمات پزشکی مانند بخیه زدن را نیز انجام می دادند. حتما با نشان سفید و قرمز راه راه که یک نماد جهانی برای حرفه ی آرایشگری هست آشنایی دارید. این نشان دقیقا متعلق به آرایشگران جراح بوده و به مرور زمان به آرایشگران عادی نیز تعمیم یافته است.

ارایشگر و ارایشگاه

امروز سوار ماشین زمان ما بشوید تا با یکدیگر به دل حرفه ی جذاب آرایشگری بزنیم. زمانی که ابزار ریش و قیچی به پیچیدگی این روزها نبودند اما از میل همیشگی انسان در آراستگی سخن ها دارند. در این سفر چشم به موهایی بدوزید که روزگاری با دست هنرمند آرایشگر ها نوزش شده و شکل گرفتند و امروز جز تصویر چیزی از آنها باقی نمانده است.

تاریخ انتشار این پست : 2023-08-10

لینک متن اصلی
منبع:شایا نیوز
۱۲ ماه پیش
پیاز۵۰